Academie Rolduc over jongerensynode

Geplaatst op: 16-07-2024

Hulpbisschop Everard de Jong nam in oktober deel aan de bisschoppensynode over jongeren en hun roeping in de Kerk. Wat hebben jongeren de Kerk te vertellen? Hoe kan de Kerk jongeren (weer) aanspreken? Daarover vergaderden de bisschoppen samen met de paus drie weken lang. Tijdens de bijeenkomst van Academie Rolduc op 22 februari vertelt hulpbisschop De Jong over zijn ervaringen tijdens de synode.

Mgr. De Jong zal uitleggen hoe zo'n bisschoppenvergadering in z'n werk gaat. Maar ook ingaan op de inhoudelijke vragen: hoe denken bisschoppen uit alle delen van de wereld over de relatie van de Kerk met jongeren. En misschien nog belangrijker: hoe denken jongeren over hun relatie met de Kerk?

Academie Rolduc is een lezingenreeks die dit seizoen voor de vijfde keer wordt gehouden. Elke maand is er een andere spreker over een religieus of maatschappelijk thema. De lezingen zijn voor iedereen toegankelijk. Deelname kost vijf euro per avond, ter plekke te voldoen. De lezing begint om 19.00 uur.

Aanmelden vooraf is gewenst via academie.rolduc@gmail.com