Afscheid van bisschop Harrie Smeets

Geplaatst op: 06-01-2024

In de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond heeft zaterdag 6 januari de pontificale requiemviering plaatsgevonden voor bisschop Harrie Smeets. Zo’n elfhonderd mensen waren in de bisschopskerk verzameld om afscheid van de bisschop te nemen. Onder hen zestien bisschoppen, ruim 120 priesters en diaken en honderden belangstellenden. Mgr. Smeets overleed op 20 december aan de gevolgen van een hersentumor. Hij is bijna vijf jaar bisschop van Roermond geweest.

Bezoek grafkapel

Op zaterdag 13 en zondag 14 januari is de grafkelder in de bisschopskapel op het Oude Kerkhof in Roermond te bezoeken. De kapel is beide dagen geopend van 13.30 uur tot 16.30 uur. Het Oude Kerkhof ligt aan de Weg langs het Kerkhof' in Roermond (vlakbij Kapel In 't Zand).

Bidprentjes

Tijdens de uitvaart van Mgr. Smeets zijn bidprentjes uitgegeven. Deze worden op aanvraag toegestuurd, zolang de voorraad strekt. Bestel bidprentje Mgr. Smeets

Zeswekendienst

De plechtige zeswekendienst voor Mgr. Smeets is op zondag 18 februari om 11.30 uur in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond.

Download teksten uitvaart

Fotoreportage