Alpha biedt verdiepende teamtraining aan

Geplaatst op: 06-09-2023

Na een succesvolle Alpha Experience afgelopen mei in Susteren biedt Alpha Nederland dit najaar een verdiepende teamtraining aan voor belangstellenden uit het bisdom Roermond. Er is een landelijke inspiratiedag en daarna twee regionale bijeenkomsten.

De landelijke Alpha Nederland Training & Inspiratiedag is op zaterdag 9 september in Veenendaal. Op zaterdag 30 september en op zaterdag 25 november zijn er twee verdiepende dagen, die in Roermond worden aangeboden.

De zogeheten ‘Alphacursus’ is een methode voor parochievernieuwing, waarbij mensen op een laagdrempelige manier de basis van het christelijk geloof kunnen ontdekken. Elke Alphabijeenkomst bestaat uit drie onderdelen: een gezamenlijke maaltijd, een inleiding en een gesprek in een kleine groep. Alpha wordt gezien als een beproefde methode om de omslag naar een meer missionaire parochie te kunnen maken.

Tijdens de Alpha Nederland Training & Inspiratiedag op 9 september wordt uitgelegd hoe een parochie met een Alphacursus aan de slag kan gaan. De twee verdiepende bijeenkomsten in Roermond zijn bedoeld om de thema’s van 9 september verder uit te werken en er ook concreet mee te oefenen. Frank Jansons, relatiemanager Alpha Katholiek van Alpha Nederland zal die dagen leiden samen met zijn Alpha-ambassadeur in Limburg, Marijke Pieters. Na deze twee intensieve, verdiepende Teamtrainingsagen kunnen lokale teams zelfstandig een Alphacursus geven.

De verdiepende teamtraining voor het bisdom Roermond vindt plaats in de Tomaskerk aan de Donderbergweg 45 in Roermond.