Benoemingen bisdom Roermond september-oktober

Geplaatst op: 17-10-2024

De volgende personen hebben een nieuwe benoeming en/of eervol ontslag gekregen:

Bisdom

De weleerwaarde heer Pawel Zelazny heeft een opdracht gekregen voor een vervolgstudie kerkelijk recht aan de Pius X-universiteit in Venetië. Hij heeft zich de afgelopen jaren al in dit vakgebied verdiept en gaat nu werken aan zijn promotie.

Dekenaat Gulpen

De eerwaarde heer Jerome Jerry Thoppiparambil Antony is met ingang van 8 oktober benoemd tot diaken-assistent van de samenwerkende parochies H. Remigius in Slenaken, H. Johannes de Doper in Mechelen, St. Paulus’ Bekering in Epen, H. Petrus in Gulpen, H. Gertrudis in Wijlre, H. Agatha in Eys, H. Dionysius in Nijwiller en H. Cunibertus in Wahlwiller. Kapelaan Thoppiparambil Antony is afgelopen zomer in zijn thuisbisdom in India tot diaken gewijd en zal volgend jaar de priesterwijding ontvangen.

Dekenaat Horst

De weleerwaarde heer Jos Boon is met ingang van 1 oktober benoemd tot kapelaan van de parochiefederaties Horst-Sevenum, Maasdorpen en MKBE. Deze bestaan uit de parochies O.-L.-Vrouw Geboorte in Kessel, Maria Onbevlekt Ontvangen in Kessel-Eik, H. Aldegundis in Maasbree, H. Petrus in Baarlo, H. Nicolaas in Broekhuizen, H. Naam Jezus in Broekhuizenvorst, O.-L.-Vrouw Tenhemelopneming in Grubbenvorst, H. Gertrudis in Lottum, H. Johannes de Doper in Meerlo, H. Lambertus en H. Norbertus in Horst, H. Oda in Melderslo, H. Hubertus in Hegelsom, H. Johannes Evangelist in Meterik, H. Jozef in America, H. Barbara in Griendtsveen, HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum, H. Theresia van het Kind Jezus in Kronenberg en het rectoraat O.-L.-Vrouw Onbevlekt Ontvangen in Evertsoord. Kapelaan Boon was voorheen actief in de parochiefederatie van Schaesberg-Nieuwenhagen in Landgraaf.

Dekenaat Kerkrade

De hoogeerwaarde heer Stef Nevelstein is met ingang van 10 september tevens benoemd tot administrator van de parochies H. Paulus en H. Jozef in Vaals, H. Catharina in Lemiers, H. Lambertus in Holset en H. Martinus in Vijlen. Deken Nevelstein behoudt daarnaast zijn overige taken als pastoor-deken van Kerkrade.

Dekenaat Thorn

De weleerwaarde heer Danny Horsch is met ingang van 1 oktober benoemd tot kapelaan van parochiefederatie Emmaüs in Thorn en omgeving. Deze bestaat uit de parochies H. Michaël in Thorn, H. Antonius Abt in Ell, H. Jacobus de Meerdere in Hunsel, H. Margarita in Ittervoort, H. Lambertus in Neeritter, H. Medardus in Wessem, H. Stephanus in Heel en H. Martinus in Beegden. Kapelaan Horsch was voorheen werkzaam in een groot aantal parochies in het dekenaat Horst.

De eerwaarde heer Sanchon Alfred is met ingang van 8 oktober benoemd tot diaken-assistent van de parochiefederaties Kana en Tabor. Deze bestaan uit de parochies H. Lambertus in Haelen, H. Aldegundis in Buggenum, H. Martinus in Horn, H. Servatius in Nunhemm, H. Isidorus in Heibloem, H. Martinus in Neer, H. Petrus in Roggel, H. Nicolaas in Hetyhuysen, H. Severinus in Grathem, H. Johannes de Doper in Baexem, H. Liduina in Kelpen-Oler en H. Barbara in Leveroy. Kapelaan Alfred is afgelopen zomer in zijn thuisbisdom in India tot diaken gewijd en zal volgend jaar de priesterwijding ontvangen.

Dekenaat Maastricht

De hoogeerwaarde heer Theo van Galen krijgt met ingang van 4 november eervol ontslag als pastoor van de parochies H. Bartholomeus en H. Jozef Arbeider in Meerssen en H. Hart van Jezus in Rothem. Pastoor Van Galen gaat met emeritaat. Hij heeft 45 jaar als priester voor het bisdom Roermond gewerkt. Voordat hij naar Meerssen ging, was hij kapelaan in Venray en Roermond, pastoor-deken van Landgraaf en Heerlen en pastoor van Vijlen, Holset en Lemiers.

De eerwaarde heer Ignatious Julian is met ingang van 8 oktober benoemd tot diaken-assistent van de parochies H. Servatius, H. Matthias en H. Hubertus in Maastricht. Kapelaan Julian is afgelopen zomer in zijn thuisbisdom in India tot diaken gewijd en zal volgend jaar de priesterwijding ontvangen.

Dekenaat Sittard

De eerwaarde heer Maxwell Antony Chamakuzhy is met ingang van 8 oktober benoemd tot diaken-assistent van de parochiefederatie Sittard-Munstergeleen. Deze bestaat uit de parochies: HH. Petrus en Michaël, H. Bernadette, H. Gemma, H. Paulus, H. Hart van Jezus, O.-L.-Vrouw Geboorte, Christus’ Hemelvaart, H. Joseph, Christus Koning en H. Antonius van Padua in Sittard en H. Pancratius in Munstergeleen. Kapelaan Antony Chamakuzhy is afgelopen zomer in zijn thuisbisdom tot diakengewijd en zal volgend jaar de priesterwijding ontvangen.

Pastoor René Pisters naar Maasbracht en omgeving

De zeereerwaarde heer René Pisters wordt per 1 september benoemd tot priester-assistent van de parochie H. Rafaël in Maasbracht. Dit is een fusieparochie van vijf voormalige parochies in de gemeente Maasgouw: Maasbracht, Brachterbeek, Linne, Stevensweert en Ohé en Laak.

Benoemingen: twee nieuwe kapelaans voor dekenaat Horst

De parochiefederaties van Horst-Sevenum, Maasdorpen en MKBE (Maasbree, Kessel, Baarlo en Kessel-Eik) krijgen twee nieuwe kapelaans. Per 1 oktober wordt Jos Boon benoemd als kapelaan voor deze federaties en per 1 november wordt het pastorale team versterkt met kapelaan Miguel Estrada.

Benoemingen bisdom: Hans Bouman waarnemend deken van Schinnen

De hoogeerwaarde heer Hans Bouman is met ingang van 1 juli benoemd tot waarnemend deken van het dekenaat Schinnen. Hij neemt tijdelijk de bestuurlijke taken van deken Honings over, die een nieuwe benoeming in het dekenaat Weert heeft gekregen. Bouman blijft daarnaast pastoor-deken van Heerlen.