Benoemingen in dekenaten Gulpen, Schinnen en Venray

Geplaatst op: 15-09-2022

Enkele priesters en diakens hebben recent een nieuwe benoeming en/of ontslag gekregen. Het gaat om benoemingen in de dekenaten Gulpen, Schinnen en Venray.

Dekenaat Gulpen
De weleerwaarde heer Hub Horstman is benoemd tot kapelaan van de parochie H. Kruisverheffing in Cadier en Keer. Op termijn gaat deze parochie deel uitmaken van een groter samenwerkingsverband in de regio. Horstman was kapelaan in de parochiefederatie van Beek, Neerbeek, Spaubeek en Sweikhuizen.

Dekenaat Schinnen
De weleerwaarde heer Joy Anthony Raju is met ingang van 15 september benoemd tot diaken-assistent van de parochies H. Martinus en Wonderdadige Medaille in Beek, H. Callistus in Neerbeek, H. Laurentius in Spaubeek en HH. Dionysius en Odilia in Sweikhuizen. Kapelaan Raju is onlangs in zijn thuisbisdom in India tot diaken gewijd. Het is de bedoeling dat hij over enige tijd tot priester wordt gewijd. Raju volgt in Beek en omgeving kapelaan Horstman op, die een nieuwe benoeming heeft gekregen in Cadier en Keer.

De zeereerwaarde heer Jan Geilen heeft met ingang van 1 september eervol ontslag gekregen als kapelaan van de parochie H. Clemens in Hulsberg. Hij blijft pastoor van de parochies van Nuth, Vaesrade en Wijnandsrade.

De zeereerwaarde heer George Dölle heeft met ingang van 1 september eervol ontslag gekregen als kapelaan van de parochies H. Bavo in Nuth, H. Servatius in Vaesrade en H. Stefanus in Wijnandsrade. Hij blijft pastoor van Hulsberg, Genhout en Schimmert.

De weleerwaarde pater Charles Leta s.m.m. is met ingang van 1 juli tevens benoemd tot parttime kapelaan van de parochie H. Clemens in Hulsberg. Deze gaat een federatie vormen met de parochies H. Remigius in Schimmert en H. Hubertus in Genhout. In deze laatste twee parochies was Leta al kapelaan en dat blijft hij ook.

De weleerwaarde pater Stefanus Musanai s.m.m. is met ingang van 1 juli tevens benoemd tot parttime kapelaan van de parochie H. Clemens in Hulsberg. Deze gaat een federatie vormen met de parochies H. Remigius in Schimmert en H. Hubertus in Genhout. In deze laatste twee parochies was Musanai al kapelaan en dat blijft hij ook.

Dekenaat Venray
De zeereerwaarde heer Hub van Horne is met ingang van 1 augustus benoemd tot pastoor van de parochie H. Matthias in Castenray en H. Gertrudis in Oirlo. Van Horne was al enkele jaren administrator (waarnemend pastoor) van deze parochies en tevens pastoor van de parochies O.-L.-Vrouw Geboorte in Blitterswijck en H. Michael in Wanssum. Onlangs is voor al deze parochies een gezamenlijk kerkbestuur benoemd, waardoor zij een federatie gaan vormen.