Benoemingen Bisdom Roermond

Geplaatst op: 23-09-2021

De volgende personen hebben onlangs een nieuwe benoeming en/of eervol ontslag gekregen.

Bisdom Roermond
De zeereerwaarde heer Roderick van Attekum is met ingang van 6 september benoemd tot docent aan het Grootseminarie Rolduc en aan het Theologisch Instituut Rolduc. Tevens is hij benoemd tot staflid van het Grootseminarie Rolduc. Hij combineert zijn docentschap met de afronding van zijn studie Bijbelwetenschap, waarvoor hij de komende tijd zijn proefschrift verder voorbereidt.

Dekenaat Maastricht
De weleerwaarde kapelaan Pawel Zelazny heeft een studieopdracht gekregen. Hij gaat parttime een opleiding kerkelijk recht volgen aan het Internationaal Instituut voor canoniek recht en vergelijkend recht van de religies (DiReCom) in Lugano. Hij zal deze opleiding grotendeels via afstandsonderwijs volgen. Hij blijft daarnaast actief als kapelaan van de parochies in Maastricht-Oost.

Dekenaat Schinnen
De zeereerwaarde pater John van Oss S.M.M. heeft eervol ontslag gekregen als pastoor van de parochie H. Remigius in Schimmert en H. Hubertus in Genhout. Pastoor van Oss (84) gaat vanwege zijn leeftijd met emeritaat.

Dekenaat Thorn
De eerwaarde heer Francis Sahayam is met ingang van 15 september benoemd tot diaken-assistent van de het parochiecluster Emmaüs, waartoe de parochies van Thorn, Wessem, Beegden, Ell, Heel, Hunsel, Ittervoort en Neeritter behoren. Kapelaan Sahayam is afgelopen zomer in zijn thuisbisdom in India tot diaken gewijd. Het is de bedoeling dat hij volgend jaar tot priester wordt gewijd.

Dekenaat Venlo
De weleerwaarde heer Peter Pierik is met ingang van 1 oktober benoemd tot kapelaan voor de zusters Benedictinessen van de Altijddurende Aanbidding van het Allerheiligst Sacrament in Priorij Nazareth (Oude Munt) in Tegelen. Daarmee komt een einde aan zijn taak als kapelaan in de parochies van Horst en omgeving.