Benoemingen: twee nieuwe kapelaans voor dekenaat Horst

Geplaatst op: 14-07-2024

De parochiefederaties van Horst-Sevenum, Maasdorpen en MKBE (Maasbree, Kessel, Baarlo en Kessel-Eik) krijgen twee nieuwe kapelaans. Per 1 oktober wordt Jos Boon benoemd als kapelaan voor deze federaties en per 1 november wordt het pastorale team versterkt met kapelaan Miguel Estrada.

De zeereerwaarde heer Jos Boon (57) is sinds 2022 actief als kapelaan in de parochiefederatie Schaesberg-Nieuwenhagen-Nieuwenhagerheide in Landgraaf. Hij keert nu terug naar Noord-Limburg, waar hij eerder werkte in onder meer het dekenaat Venray.

De weleerwaarde heer Miguel Estrada (33) komt uit El Salvador. Hij is lid van de beweging van de Neocatechumanelae Weg. Twee jaar geleden werd hij door toenmalig bisschop Harrie Smeets in Roermond tot priester gewijd. Sindsdien werkte hij als kapelaan in de parochiefederatie van Roermond-Oost, Maasniel, Leeuwen en Asenray.

Boon en Estrada volgen in het dekenaat Horst de kapelaans Danny Horsch en Miguel Pascual Coello op, die onlangs nieuwe benoemingen in respectievelijk het dekenaat Thorn en het dekenaat Susteren hebben gekregen.