Bernadettekerk Abdissenbosch aan eredienst onttrokken

Geplaatst op: 22-12-2022

De Bernadettekerk in de wijk Abdissenbosch in Landgraaf is met ingang van 7 december aan de eredienst onttrokken. Dat heeft bisschop Harrie Smeets per decreet besloten. De kerk is sinds juni van dit jaar niet meer voor de eredienst in gebruik. In het kerkgebouw worden woningen gerealiseerd.

De Bernadettekerk werd in jaren 1935/1936 gebouwd naar een ontwerp van de Heerlense architect Frits Peutz. Abdissenbosch was toen nog een aparte dorpsgemeenschap. Inmiddels is de wijk een onderdeel van de gemeente Landgraaf en al vele jaren opgenomen in het samenwerkingsverband van de vier parochies van Ubach-over-Worms. Binnen dat samenwerkingsverband bestaan nog twee andere kerken (Waubach en Rimburg), waardoor de kerk van Abdissenbosch overbodig is geworden.

Illustratie: Kerkgebouwen in Limburg