Bisschop Smeets op werkbezoek naar India

Geplaatst op: 09-01-2020

Bisschop Harrie Smeets brengt komende twee weken een werkbezoek aan India. Hij woont daar onder meer de wijding bij van twee priesters die in Limburg komen werken. Tevens bezoekt hij diverse bisdommen, waarmee het bisdom Roermond nauwe contacten onderhoudt.

Het bezoek van de bisschop begint zaterdag in Kochi, een stad aan de zuidwestkust van India, in de deelstaat Kerala. Na het weekeinde gaat Mgr. Smeets naar het bisdom Kanjirapally, waar de twee priesterwijdingen plaatsvinden. Op donderdag 16 januari wordt Boby Thomas in Thidanadu tot priester gewijd. Op maandag 20 januari is de priesterwijding van Robin Thomas in Pullickanam.

Beide wijdingen vinden plaats in de thuisparochies van de twee wijdelingen. Zij hebben afgelopen jaren hun priesteropleiding gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade en zullen de komende jaren in Limburgse parochies aan het werk gaan.

Mgr. Smeets maakt tevens van de gelegenheid gebruik om nader kennis te maken met de bisdommen Kanjirapally, Kochi en Trivandrum in Kerala, waar de diverse priesterstudenten van het grootseminarie Rolduc vandaan komen. Hij bezoekt de bisschoppen en diverse pastorale projecten. Op zaterdag 18 januari neemt Mgr. Smeets deel aan de wijding van de nieuwe kerk in Pullickanam, waar twee dagen later een van de priesterwijdingen plaatsvindt.