Bisschop en gouverneur zaterdag bij 800 jaar Munsterkerk

Geplaatst op: 01-10-2020

Bisschop Harrie Smeets en gouverneur Theo Bovens zijn zaterdag 3 oktober aanwezig bij de officiële viering van 800 jaar Munsterkerk in Roermond. Dit gebeurt met een pontificale eucharistieviering om 18.00 uur.

Op 1 oktober 1220 werd de kloosterkerk van het Onze-Lieve-Vrouwe Munster door bisschop Engelbert van Keulen gewijd. Voor dit jaar waren er allerlei activiteiten gepland om het 800-jarig bestaan te vieren. Vanwege de coronapandemie moest een aantal activiteiten ook weer worden afgeblazen. Wel verscheen er een boek over 800 jaar Munsterkerk.

En zaterdagavond wordt de officiële wijdingsdag van de kerk gevierd. Bisschop Smeets is hoofdcelebrant. De priesterstudenten van het Neocatechumenaat verzorgen de muziek. Vanwege corona is het aantal bezoekers bij de viering beperkt. Aanmelden kan vier de site van de parochie. Op die site wordt de viering zaterdagavond vanaf 18.00 uur ook gestreamd.

Voor aanmelden en bekijken viering