Bisschop Smeets zondag in Geloofsgesprek

Geplaatst op: 14-04-2021

Bisschop Harrie Smeets is zondagmorgen te gast in het programma Geloofsgesprek van de KRO. Presentator Leo Fijen praat dan met hem over gelovig zijn in deze coronatijd.

Het interview is opgenomen in openluchttheater De Doolhof in Tegelen, waar komende zondag de uitgestelde Passiespelen in première zouden gaan, maar opnieuw uitgesteld werden. Wat doe je als Kerk wanneer evenementen die mensen in geloof samenbrengen – zoals de Passiespelen of de Heiligdomsvaart van Susteren, maar ook processies of communiefeesten in parochies – niet door kunnen gaan? Bisschop Smeets probeert daarop een antwoord te formuleren

TV-mis vanuit kathedraal Roermond
Het Geloofsgesprek is zondagmorgen om 9.45 uur te zien op NPO2. Aansluitend wordt de eucharistieviering rechtstreeks uitgezonden vanuit de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Bisschop Smeets is dan hoofdcelebrant. De live-uitzending van de eucharistieviering begint om 10.00 uur, eveneens op NPO2.

Foto's: Adriaan de Roode