Congres ‘missionaire parochie’ verschoven naar november

Geplaatst op: 19-03-2020

Het congres ‘De Missionaire parochie – Als God renoveert’ is verschoven naar 5 en 6 november. Dit is gebeurd in overleg met de Canadese priester John Mallon en andere sprekers. Het congres over parochievernieuwing zou op 24 en 25 maar plaatsvinden, maar is vanwege de coronacrisis uitgesteld.

Voor het tweedaags congres in het Brabantse Oudenbosch hadden zich ook heel wat Limburgse parochies aangemeld. Mallon is de schrijver van het boek ‘Als God renoveert’ dat momenteel veel belangstelling trekt, omdat hij daarin beschrijft hoe je op een eigentijdse wijze parochies kunt vitaliseren. Vanuit heel Nederland en België hadden zich zo’n duizend belangstellenden gemeld.

De reeds aangemelde bezoekers voor de tweedaagse conferentie hebben persoonlijk bericht gekregen, waarin de mogelijkheden voor hun deelname in november wordt toegelicht.

Missionaire parochie bij KRO-NCRV
Het programma Roderick Zoekt Licht van KRO-NCRV besteedde dinsdag 17 maart aandacht aan het thema van de missionaire parochie. De aflevering laat zien hoe de Alphacursus en het boek 'Als God renoveert' een belangrijke rol spelen in de vernieuwing van het parochieleven in Barneveld. Mediapriester Roderick Vonhögen ging op zoek naar het geheim van het succes van de Alphacursus.

Kijk programma terug