Coronaregels kerken vooralsnog niet gewijzigd

Geplaatst op: 01-10-2020

De coronaregels in kerken zijn vooralsnog niet veranderd. Dat betekent dat de afspraken, zoals die sinds juli gelden, ook nu nog van kracht zijn. Dat wil zeggen dat er net zoveel mensen bij een kerkdienst mogen worden toegelaten als er – met inachtneming van de anderhalve meter afstand – in het gebouw passen. Als er meer dan honderd mensen komen, is aanmelden vooraf noodzakelijk. Verder gelden in kerken alle gebruikelijke regels qua afstand en hygiëne. Mondkapjes zijn in kerken niet verplicht, maar wie wil mag deze natuurlijk wel dragen. Zingen door kerkgangers kan helaas nog niet, wel door enkele voorzangers. Mochten de regels voor kerken op korte termijn wel veranderen, dan wordt dat direct op deze website vermeld.

Lees het geldende protocol voor kerken