Diaken Jo Knops overleden

Geplaatst op: 13-11-2023

In het hospice in Valkenburg is zondag 12 november permanent-diaken Jo Knops overleden. Hij is 88 jaar geworden. De uitvaart is komende vrijdag in Berg en Terblijt.

Hendrik Joseph (Jo) Knops werd op 22 maart 1935 in Bocholtz geboren. Hij trad op 20 september 1960 in de parochiekerk H. Remigius in Simpelveld in het huwelijk met mevrouw L.J.S.A.M. Jongen. Op 16 november 1991 ontving hij in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond de diakenwijding. Met ingang van 17 november 1991 werd Knops benoemd tot diaken-assistent van de parochie HH. Monulfus en Gondulfus in Maastricht (De Heeg). Deze functie bleef hij uitoefenen tot 1 april 1997.

Met ingang van 1 augustus 1994 werd hij tevens benoemd tot studieprefect van de diakenopleiding, later het Theologisch Instituut Rolduc. Dit bleef hij tot 2 juli 2005. Met ingang van 6 september 1997 werd hij tevens benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Antonius van Padua in Maastricht (Scharn). Met ingang van 1 juli 2006 kreeg diaken Knops eervol ontslag uit deze functie en ging hij met emeritaat. Vanuit zijn emeritaatspositie heeft hij nog geruime tijd geassisteerd in de parochie HH. Monulfus en Gondulfus in Berg en Terblijt.

De plechtige uitvaartdienst is op vrijdag 17 november 2023 om 11.00 uur in de parochiekerk van de HH. Monulfus en Gondulfus in Berg en Terblijt, waarna hij wordt begraven op het parochiekerkhof aldaar.