Drie kerken aan eredienst onttrokken

Geplaatst op: 17-10-2024

De afgelopen weken zijn er drie kerken in het bisdom Roermond aan de eredienst onttrokken. Het gaat om de parochiekerken Onze-Lieve-Vrouw Hulp der Christenen in Stein-Nieuwdorp, H. Agnes in Bunde en H. Michael in Wanssum.

Voor alle drie de kerken is een decreet van bisschop Ron van den Hout van die strekking afgegeven. Alle drie de parochies maken onderdeel uit van een samenwerkingsverband van parochies, waardoor de pastorale zorg voor de parochianen gewaarborgd is. In het geval van de H. Agneskerk blijft een deel van het voormalige kerkgebouw als gebedsruimte in gebruik. In Nieuwdorp en Wanssum kunnen parochianen in andere kerken binnen de federatie terecht.

De H. Agneskerk in Bunde is met ingang van 15 september aan de eredienst onttrokken. De parochiekerk O.-L.-Vrouw in Nieuwdorp is met ingang van 13 oktober definitief gesloten en de Michaëlkerk in Wanssum is eveneens met ingang van 13 oktober gesloten.