Drie neomisten dragen eerste mis op

Geplaatst op: 05-05-2022

De afgelopen weken zijn er in hun thuisbisdommen in India drie neomisten tot priester gewijd. Het betreft Francis Sahayam, Siju Vincent en Arulraj Mariasusai. De komende weekenden dragen zij in de parochies in Limburg waar ze gaan werken hun eerste mis op.

Op donderdag 21 april werd in het aartsbisdom Trivandrum Francis Sahayam samen met enkele anderen tot priester gewijd. Hij gaat als kapelaan aan de slag in de parochiefederatie van Thorn en omgeving. Op zondag 24 april werd in het bisdom Kottar Siju Vincent tot priester gewijd. Hij gaat vanuit Eys aan de slag als kapelaan in de hele parochiefederatie rond Gulpen. De laatste van deze drie wijdingen vond op dinsdag 26 april plaats in het bisdom Kubakonam. Daar werd Arulraj Mariasusai tot priester gewijd. Hij gaat als kapelaan werken in de fusieparochie van Geleen.

Alle drie hebben ze hun opleiding gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Namens het seminarie waren spirituaal Bernhard Hegge en docent Georde Dölle naar India gereisd om de verschillende plechtigheden bij te wonen. Dezer dagen keren ze weer terug in Limburg. De komende weekenden dragen ze dan in de parochies waar ze benoemd zijn hun eerste mis op. Kijk voor de data en tijdstippen op de websites van de betreffende parochies.

Eerder dit voor jaar werd Christyraj Francis al in zijn thuisbisdom in Sir Lanka tot priester gewijd. Hij is benoemd tot kapelaan in Roermond en Herten. Op zaterdag 11 juni vindt in Roermond de priesterwijding plaats van Miguel Estrada. De wijdingsplechtigheid in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond begint die dag om 10.30 uur. Belangstellenden zijn van harte welkom.