Emeritus-diaken Funs van Gassel overleden

Geplaatst op: 05-10-2020

In Sevenum is zaterdag 3 oktober emeritus-diaken Funs van Gassel overleden. Hij 80 jaar geworden. De uitvaart heeft donderdag 8 oktober vanuit de HH. Sebastianus en Fabianuskerk in Sevenum plaatsgevonden.

Alphonsus Henricus Petrus (Funs) van Gassel werd op 18 juli 1940 in Veulen geboren. Hij trad op 7 augustus 1963 in het kerkelijk huwelijk met mevrouw Th.J.Fr. Cleven. Op 16 november 1985 ontving hij in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond de diakenwijding.

Met ingang van 17 november 1985 werd Van Gassel benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Oda in Melderslo. Ook was hij vanaf 1985 acquisiteur van de stichting Verkondiging t.b.v. het bisdomblad De Sleutel. Met ingang van 15 augustus 1987 werd hij benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Antonius van Padua in Blerick en met ingang van 1 maart 1992 werd hij tevens benoemd tot diaken-assistent van de parochies H. Hubertus en H. Maximiliaan Kolbe in Blerick. Met ingang van 15 juli 1993 werd hij benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Lambertus in Horst.

Vanwege zijn gezondheid werd Van Gassel met ingang van 1 april 1996 benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Oda in Melderslo tot 1 mei 1998, toen hij met emeritaat ging. Maar met ingang van 1 april 1999 werd hij benoemd tot diaken-assistent van de parochies St. Petrus' Banden, Christus Koning en OLV van Zeven Smarten, alle te Venray en van de rectoraten O.-L.-V. Onbevlekt Ontvangen in Heide en H. Antonius van Padua in Veulen. Met ingang van 15 januari 2003 werd hij benoemd tot diaken-assistent van de parochies HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum en H. Theresia v.h. Kind Jezus in Kronenberg en het rectoraat O.-L.-V. Onbevlekt Ontvangen in Evertsoord. Met ingang van 1 mei 2005 werd hij benoemd tot diaken-assistent van Verzorgingshuis Sevenheym te Sevenum. Deze functie bleef hij uitoefenen tot 1 januari 2010, toen hij met emeritaat ging.

Op woensdag 7 oktober is er om 19.00 uur een avondwake in de parochiekerk van de HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum. De plechtige uitvaartdienst is op donderdag 8 oktober om 10.30 uur in dezelfde parochiekerk, waarna de crematie zal in besloten kring zal plaatsvinden. Wilt u deelnemen aan de uitvaartdienst, dan is reservering noodzakelijk via telefoonnumer 077-4671961.