Emeritus-diaken Sjra Lomme overleden

Geplaatst op: 26-01-2024

In hospice Bronnerhof in Born is op 23 januari emeritus-diaken Sjra Lomme overleden. Hij is 83 jaar geworden. Lomme was een van de eerste permanent-diakens in ons bisdom.

Gerardus Marinus Maria (Sjra) Lomme werd op 14 augustus 1940 in Guttecoven geboren. Op 7 februari 1981 ontving hij in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond de diakenwijding. Met ingang van 8 februari van dat jaar werd hij benoemd tot diaken-assistent van de parochie H. Nicolaas in Guttecoven. Dit ambt bleef hij uitoefenen tot 1 januari 2012. Toen kreeg hij eervol ontslag uit dit ambt en ging hij met emeritaat.

De plechtige uitvaartdienst is op maandag 29 januari 2024 om 10.30 uur in de parochiekerk van de H. Nicolaas in Guttecoven, waarna hij wordt begraven op het parochiekerkhof aldaar.