Eucharistieviering en Geloofsgesprek half uur eerder op tv

Geplaatst op: 05-09-2019

Vanaf komende zondag - 8 september – wordt de wekelijkse eucharistieviering op televisie een half uur eerder uitgezonden. De televisiemis is voortaan te zien vanaf 10.00 uur op NPO2. Ook het programma Geloofsgesprek, dat aan de mis voorafgaat, wordt eerder uitgezonden. Dit is vanaf zondag te zien om 9.45 uur.

De aanpassing van de tijdstippen is gedaan is verband met het begin van het nieuwe televisieseizoen en is het resultaat van overleg tussen de KRO-NCRV, de EO en de netmanager van de NPO. Enkele jaren geleden werd de Eucharistieviering op tv ook om 10.00 uur uitgezonden. De uitzending is daarmee als het ware weer terug op het oude tijdstip.

De televisiemis wordt elke zondag uitgezonden vanuit een parochiekerk in een van de Nederlandse bisdommen. Voor het bisdom Roermond is dat de Sint-Jozefkerk in Landgraaf-Waubach. De eerstvolgende tv-mis vanuit Limburg is te zien op zondag 20 oktober.