Eugène Dassen kapelaan in Mergellandparochies

Geplaatst op: 18-08-2021

Eugène Dassen is benoemd tot kapelaan van de samenwerkende parochies van Banholt, Margraten, Mheer, Noorbeek, Reijmerstok, Scheulder en Sint-Geertruid. In deze parochies zal hij pastoor Paul Tervoort assisteren bij alle pastorale werkzaamheden.

Dassen (Maastricht, 1979) volgde zijn priesteropleiding aan het Grootseminarie Rolduc in Kerkrade. In 2011 werd hij tot priester gewijd. Tot 2014 werkte hij als kapelaan in Kerkrade. In augustus van dat jaar kreeg hij een studieopdracht in Rome. Sinds 2020 is hij als docent verbonden aan het grootseminarie Rolduc en het Theologisch Instituut Rolduc. Naast zijn werk in de parochies blijft hij ook lesgeven.

De parochies waar Dassen tot kapelaan benoemd is, zijn: H. Gerlachus in Banholt, H. Brigida in Noorbeek, H. Franciscus van Assisië in Reijmerstok, H. Margarita in Margraten, H. Barbara in Scheulder, H. Lambertus in Mheer, H. Gertrudis in Sint-Geertruid.