Vrijdag 4 oktober

Franciscuswandeling van Reijmerstok naar Mheer (vv 16 km)

Op de feestdag van Sint-Fransciscus houdt de Stichting Pelgrimswegen en voetpaden een wandeling van de Franciscuskerk in Reijmerstok naar Mheer.

Om 10:00 uur wordt de pelgrimszegen gegeven in de parochiekerk van Franciscus van Asisikerk, Reijmerstokkerdorpsstraat 95 in Reijmerstok voor een 14 kilometer lange rondwandeling.

Op 4 oktober vieren veel mensen dierendag. Dit heeft alles te maken met de Heilige Franciscus want hij heeft een voorliefde voor dieren en sommige verhalen vertellen dat hij kan praten met de vogels en de vissen! Soms heeft hij zelfs ook voor hen gepreekt. De wolf van Gubbio die de stad bedreigt door steeds hun dieren en zelfs mensen op te eten, spreekt hij streng toe. Franciscus zorgt dat de mensen de wolf dagelijks te eten zullen geven en dan zal de wolf hen niet meer lastigvallen.

Deze wandeling gaat door velden langs de dorpjes Terlinden, Terhorst waar we een bezinning houden bij de Mariakapel uit 1949. Na de bezinning bij Sint Lambertuskerk in Mheer houden we een pauze voor koffie en vlaai. Na de pauze gaan we via Banholt terug naar Reijmerstok. De route kent enkele hellingen. U passeert enkele prachtige vakwerkhuisjes en de voormalige galgen van Margraten en Mheer.

Meedoen aan de wandeling is gratis, al wordt een vrije gave op prijs gesteld. Opgave vooraf is niet nodig: om 10:00 uur aanwezig in de kerk van Reijmerstok. Rondom de kerk zijn voldoende parkeermogelijkheden. Reijmerstok is met het openbaarvervoer bereikbaar. Om Reijmerstok met het openbaarvervoer te bereiken reist u het laatste deel met Arriva buurtbus 791(uurdienst). Deze bus heeft maar plaats voor 8 personen en heeft een vast tarief van Є 1,90 per rit.