Pater Frans Luijten overleden

Geplaatst op: 16-07-2024

Op vrijdag 25 januari overleed in Schimmert pater Frans Luiten s.m.m. Hij werd op 22 februari 1944 te Nuth geboren en legde op 8 september 1964 in Meerssen zijn eerste gelofte af bij de paters Montfortanen. Op 17 mei 1970 ontving hij in Hoensbroek de priesterwijding. In 1971 werd hij uitgezonden naar Indonesië waar hij werkzaam was in het basispastoraat. In 1994 keerde hij terug en werd hij als aalmoezenier bij de Luchtmacht gestationeerd bij AFCENT in Brunssum. Tevens assisteerde hij in de parochie O.-L.-V. van Altijddurende Bijstand in Kunrade. In het jaar 2000 werd hij benoemd tot conrector van het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. Deze functie bleef hij uitoefenen tot 2009, waarna hij zijn priesterlijke diensten aanbood in de parochies te Schimmert en Genhout en in diverse kloosters.

Op woensdag 30 januari is om 10.30 uur de plechtige uitvaartdienst in de h. Remigiuskerk in Schimmert, waarna hij begraven wordt op het kloosterkerkhof Op de Bies aldaar.