Geloofsgesprek zuster Mary Amata en tv-mis Roermond

Geplaatst op: 20-04-2023

De TV-mis van KRO-NCRV komt zondag 23 april voor de tweede keer vanuit de H. Hartkerk in Roermond-Oost. Voorafgaand is zuster Mary Amata Mueller o.p. te zien in het programma Geloofsgesprek. Beide uitzendingen zijn zondagmorgen te zien op NPO2.

Zuster Mary Amata kwam negen jaar geleden vanuit de Verenigde Staten naar Limburg. Samen met enkele medezusters vestigde ze zich in Sittard. Ze geeft onder andere catechese, is betrokken bij het studentenpastoraat in Maastricht en is bisschoppelijk gedelegeerde voor religieuzen. Leo Fijen praat in het Geloofsgesprek met haar over haar werk in Limburg.

Aansluitend aan het geloofsgesprek is de eucharistieviering te zien vanuit de H. Hartkerk. De kerk in Roermond-Oost is sinds begin dit jaar de nieuwe tv-kerk van het bisdom Roermond. Een paar weken geleden werd de viering voor het eerst vanuit deze kerk uitgezonden en zondag is de tweede uitzending. Pastoor Carlos Martinez is hoofdcelebrant.

Beide programma’s zijn zondagmorgen de zien op NPO2

Na afloop zijn beide uitzendingen op internet terug te kijken.