Geloofsgesprek en tv-mis met pastoor Harry Notermans

Geplaatst op: 18-10-2019

Komende zondag (20 oktober) wordt de televisiemis van de KRO wederom uitgezonden vanuit Sint-Josephkerk in Landgraaf-Waubach. Voor het eerst met de nieuwe pastoor Harry Notermans als hoofdcelebrant. Voorafgaand aan de viering wordt in het programma 'Geloofsgesprek' kennis gemaakt met de nieuwe pastoor.

Notermans was tientallen jaren pastoor van Stramproy en omstreken en is sinds vorige maand de nieuwe pastoor van Waubach geworden, na het vertrek van Ed Smeets, die pastoor-deken van Venray werd. Dientengevolge is Notermans nu de nieuwe 'televisiepriester' bij de vieringen die vanuit het bisdom Roermond verzorgd worden.

De eucharistieviering begint om 10.00 uur en is te zien op NPO2. Het daaraan voorafgaande 'Geloofsgesprek' begint om 09.45 uur.

De KRO zendt elke zondagmorgen een eucharistieviering op landelijke televisie uit. Deze komt elke week vanuit een ander bisdom. Sinds begin dit jaar komen de tv-missen van het bisdom Roermond uit de Sint-Josephkerk in Waubach. Daarvoor kwamen ze vijf jaar uit Meerssen en dáárvoor uit Tegelen en Venray. De volgende uitzending is voorzien op 22 december. Wie live bij de tv-missen aanwezig wil zijn, is van harte welkom. Tijdige aanwezigheid wordt wel op prijs gesteld.