Jan Billekens (oudste priester bisdom) overleden

Geplaatst op: 19-04-2021

Op zaterdag 17 april is in Horst oud-pastoor en oud-rector Jan Billekens overleden. Hij is 96 jaar geworden. Sinds het overlijden van emeritus-pastoor Jef Penders (100) begin dit jaar was Billekens de oudste priester van het bisdom Roermond.

Petrus Johannes (Jan) Billekens werd op 18 november 1924 in Sevenum geboren. Hij werd op 21 maart 1953 in Roermond tot priester gewijd. Vervolgens werd hij benoemd tot kapelaan van de parochie H. Hubertus in Blerick. In 1961 werd hij kapelaan van de parochie H. Hart van Jezus in Venlo.

Met ingang van 30 juni 1970 kreeg Billekens een benoeming tot pastoor van de parochie H. Rochus in Tegelen (Steyl). Die functie bekleedde hij bijna 10 jaar. Op 1 oktober 1980 trad hij aan als rector van het verpleeghuis Maria Auxiliatrix in Venlo. Deze taak bleef hij uitoefenen tot aan zijn emeritaat in 1989. Daarna heeft Billekens nog zeer geruime tijd zijn priesterlijke diensten aangeboden, met name in diverse verpleeghuizen in de regio Venlo.

De plechtige uitvaartdienst is in beperkte kring op vrijdag 23 april om 11.00 uur in de parochiekerk van de HH. Fabianus en Sebastianus in Sevenum, met aansluitend de bijzetting in de kapel op de begraafplaats van Sevenum.