Emeritus-pastoor Jan Thijssen overleden

Geplaatst op: 27-08-2019

In zijn woonplaats Koningslust is op maandag 26 augustus emeritus-pastoor Jan Thijssen overleden. Hij is 23 jaar pastoor van Maasbree geweest. De uitvaart is op zaterdag 31 augustus om 10.30 uur vanuit de H. Aldegundiskerk in Maasbree.

Joannes Martinus Wilhelmus (Jan) Thijssen werd op 4 januari 1940 in Horst geboren. Hij ontving op 3 april 1965 de priesterwijding. Met ingang van 5 juli van dat jaar werd hij benoemd tot kapelaan van de parochie H. Martinus in Gronsveld. Vervolgens werd hij per 28 maart 1972 benoemd tot kapelaan van de parochie H. Petrus in Bergen.

Dit ambt bleef hij vervullen totdat hij met ingang van 1 november 1982 werd benoemd tot pastoor van de parochie H. Aldegundis in Maasbree. Per 3 april 2005 ging hij met emeritaat en werd hem eervol ontslag verleend als pastoor van de parochie H. Aldegundis te Maasbree. Naast zijn functies in de parochie heeft pastoor Thijssen vele jaren op parttimebasis de functie van reserve-legeraalmoezenier vervuld bij de Koninklijke landmacht.