Jins James in India tot priester gewijd

Geplaatst op: 07-01-2024

In zijn thuisbisdom in het zuidwesten van India is Jins James zaterdag 6 januari tot priester gewijd. Hij ontving de wijding uit handen van bisschop Mar Remigiose Inchananiy van Thamarassery. De wijdingsplechtigheid vond plaats in de kerk van Saint Mary’s Forane in Kodancherry. In bijgaande video is de wijdingsplechtigheid terug te kijken.

Jins James volgde de priesteropleiding aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Aan het einde van de viering feliciteerde pastoor George Dölle namens het seminarie de neomist met zijn wijding. Later deze maand komt Jin James terug naar Nederland om als kapelaan te gaan werken in de H. Lambertusparochie in Blerick. Op zondag 28 januari draagt hij om 14.00 uur zijn eerste Heilige Mis op in de H. Antonius van Paduakerk in Blerick. Iedereen is dan van harte welkom.

Op diezelfde 28e januari wordt Sheril Dhason Sam Dhason in Kuzhliturai, eveneens in India, tot priester gewijd. Hij gaat als kapelaan werken in de samenwerkende parochies van Simpelveld, Bocholtz, Ubachsberg, Voerendaal, Klimmen en Ransdaal.