Jongerenbijeenkomst over WJD2023 in Roermond

Geplaatst op: 14-10-2021

Als voorbereiding op de internationale Wereldjongerendagen die over twee jaar in Portugal worden gehouden, vindt op zondag 21 in Roermond november aanstaande een eerste voorbereidingsbijeenkomst plaats. Tijdens deze zogeheten ‘diocesane Wereldjongerendag’ wordt alvast vooruitgekeken naar de WJD2023 in Lissabon.

De jongerenbijeenkomst in de bisdommen vond voorheen plaats op Palmzondag, maar paus Franciscus heeft deze verplaatst naar de feestdag van Christus Koning op de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Dit jaar is dat op zondag 21 november.

Tijdens de bijeenkomst bij het bisdom in Roermond (14.00 uur tot 19.00 uur) worden jongeren geïnformeerd over de geplande reis naar Portugal en over het land Portugal zelf. Een jongere die tijdens een van de vorige reizen mee geweest is, zal over zijn of haar WJD-ervaringen vertellen. Er is ook ruimte voor gezellige ontmoeting en een sportief onderdeel.

Tegen het einde van de middag is er een gezamenlijke eucharistieviering met de groep Geloof en Licht uit Roermond, een gemeenschap van geestelijk en/of lichamelijk gehandicapten. De dag wordt afgesloten met een gezamenlijke maaltijd.