Benoeming: Kapelaan Miguel Pascual Coello van Horst naar Echt

Geplaatst op: 07-07-2024

De weleerwaarde heer Miguel Pascual Coello wordt met ingang van 1 september benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie Echt, Pey, Sint-Joost, Koninsbosch en Maria-Hoop. Kapelaan Hij werkt nu nog in diverse parochies in het dekenaat Horst.

Kapelaan Miguel Pascual Coello is 41 jaar en komt oorspronkelijk uit Madrid. Hij is lid van de beweging van de Neokatechumenale Weg. Hij volgde zijn opleiding aan de grootseminaries Rolduc in Kerkrade en Redemptoris Mater in Cadier in Keer. In 2016 werd hij in Roermond tot priester gewijd. Sindsdien werkte hij als kapelaan in Maastricht (Onze-Lieve-Vrouw en Sint-Pieter) en vervolgens in drie parochiefederaties in het dekenaat Horst.

Hij wordt nu als kapelaan benoemd voor de parochies H. Landricus en Edith Stein en H. Pius X (Echt), H. Judocus (Sint-Joost), Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen (Pey), Onze-Lieve-Vrouw Onbevlekt Ontvangen (Koningsbosch) en Onze-Lieve-Vrouw Moeder der Heilige Hoop in Maria-Hoop.