Katholieke jongerendag op 4 november

Geplaatst op: 06-09-2023

Onder het motto ‘Welkom Thuis’ wordt er op zaterdag 4 november weer een landelijke katholieke jongerendag gehouden. Met het thema willen de initiatiefnemers jongeren laten ervaren dat de kerk in Nederland leeft!

Vanuit het hele land worden op 4 november jongeren tussen 16 en 30 jaar verwacht in Congrescentrum De Grote Pekken in Veenendaal om hun geloof te beleven en andere jongeren te ontmoeten. Het thema is ook een verwijzing naar de jongeren die afgelopen zomer in Lissabon deelgenomen hebben aan de Wereldjongerendagen en nu weer thuis zijn in hun parochie. Velen van hen hebben daar inspiratie opgedaan stappen in geloof gezet. De katholieke jongerendag wil aansluiten bij dit enthousiasme en de jongeren die niet naar de WJD konden gaan daarin meenemen.

De organisatie van de KJD bestaat uit verschillende werkgroepen van jongeren uit de bisdommen, nieuwe bewegingen, congregaties, katholieke studentengroepen en jongeren uit migrantengroepen. De organisatie wil deelnemers gelegenheid bieden om te bouwen aan een persoonlijke relatie met God. Het programma bevat onder andere sprekers, muziek, de Heilige mis, workshops en ruimte voor ontmoeting en ontspanning. Ook tieners tussen 12 en 15 jaar zijn met een tiener- of vormselgroep van harte welkom om aan te sluiten bij het programma deze dag.

Aanmelden
Meer informatie over de dag en manieren om je aan te melden, is te vinden op de website van de katholieke jongerendag.