Kerk Lauradorp aan eredienst onttrokken

Geplaatst op: 12-06-2023

De parochiekerk van de HH. Theresia en Don Bosco in Landgraaf-Lauradorp is met ingang van 8 mei officieel aan de eredienst onttrokken. De kerk werd al langere tijd niet meer voor liturgievieringen gebruikt.

De parochie maakt al geruime tijd deel uit van het samenwerkingsverband van vier parochies in de Landgraafse kern Ubach over Worms, waardoor de pastorale zorg voor de parochianen gewaarborgd is.

De priesterraad van het bisdom had drie jaar geleden al ingestemd met onttrekking van deze kerk aan de eredienst, maar de uitvoering daarvan was uitgesteld in verband met het zoeken van een passende herbestemming. Deze is nu gevonden. De kerk is verkocht aan een ondernemer die het gebouw gaat gebruiken voor culturele en maatschappelijke activiteiten.