Kerken zouden graag rode loper uitrollen

Geplaatst op: 28-01-2021

Een rode loper rol je uit als je bijzondere gasten verwacht. Dat geldt ook voor de Kerk. De parochies zouden graag de rode loper uitrollen voor een héél speciale gast: voor U. Ze zouden namelijk niets liever willen dan u weer van harte welkom heten. Door corona kan dat nu maar in beperkte mate. Maar ze zijn u niet vergeten en we hopen dat u uw parochie ook niet vergeet tijdens de Actie Kerkbalans.

Deze maand zouden kerken in heel Nederland letterlijk een rode loper uitrollen. Dat was bedoeld als ludiek onderdeel van de jaarlijkse campagne om parochianen te vragen hun kerkbijdrage te betalen. Door de lockdown mogen er maar dertig mensen bij elke viering zijn en wordt de loper vooral digitaal uitgerold. Want ondanks alles willen parochies graag gastvrij en uitnodigend zijn voor oud én jong. Vandaar de slogan van de Actie Kerkbalans van dit jaar ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’.

Als we graag zien dat toekomstige generaties zich ook welkom weten in de kerk, dan moeten we er nú voor zorgen dat de kerk toekomst heeft door zelf het geloof voor te leven en door te geven, maar ook door de eigen parochie financieel mee te ondersteunen. Doe mee aan Actie Kerkbalans, zodat de parochies ook tijdens deze lockdown hun werk kunnen blijven doen en straks weer de loper voor u en uw kinderen en kleinkinderen kunnen uitrollen.

Kijk in het parochieblad of op de website van uw plaatselijke parochie hoe u uw eigen kerk kunt steunen.