Kerkproeverij: Kom kennismaken met de kerk

Geplaatst op: 26-09-2019

In de kerk is plek voor iedereen! Een plek waar je tot rust kunt komen, vragen mag stellen, zingeving en inspiratie ontvangt en deelt. En natuurlijk God kunt ontmoeten. Daarom openen alle kerken dit weekeinde hun deuren voor de landelijke actie Kerkproeverij.

Iedereen die om welke reden ook al langere tijd niet meer in de kerk is geweest is van harte uitgenodigd om weer eens van de sfeer te komen proeven. Vandaar de naam Kerkproeverij. Het idee achter de actie is dat iedere kerkganger iemand uitnodigt om eens mee naar de kerk te gaan. Dit kunnen familieleden, buren of goede bekenden zijn. Iedereen is welkom. De actie komt oorspronkelijk uit Engeland en staat daar bekend als ‘Back to Church’.

Veel mensen die al een tijd niet meer in de kerk zijn geweest, zouden best wel weer eens willen gaan kijken, luisteren, ruiken, maar vinden de drempel vaak hoog. Dat is nergens voor nodig. Iedereen is welkom. In Limburg zijn er in het kader van kerkproeverij onder andere activiteiten in Buggenum, Geulle, Haelen, Heerlen, Horn, Houthem, Roosteren en Sittard.

Meer weten over kerkproeverij