Kerstvieringen met de bisschoppen

Geplaatst op: 20-12-2019

Bisschop Harrie Smeets en hulpbisschop Everard de Jong dragen met Kerstmis op diverse plekken eucharistievieringen op. Een kort overzicht van de bisschoppelijke vieringen op beide kerstdagen.

Op Kerstavond gaat bisschop Harrie Smeets om 23.00 uur voor in de Nachtmis in de Sint-Christoffelkathedraal in Roermond. Op Eerste Kerstdag is hij zoals gebruikelijk te gast in de h. mis van 11.00 uur in de Sint-Servaasbasiliek in Maastricht. Op Tweede Kerstdag draagt de bisschop om 9.30 uur de mis op tijdens de Kerst-inn voor zieken en alleenstaanden in het Citaverdecollege in Roermond.

Hulpbisschop Everard de Jong is alle kerstdagen actief in de parochies in Maastricht-Oost, waar hij sinds kort pastoor is. Op kerstavond gaat de hulpbisschop voor in de Nachtmissen van de parochies Heugem (gezinsmis), Heer en De Heeg. Op Eerste Kerstdag is hij in de vieringen de parochies van Scharn en Amby en op Tweede Kerstdag in Heer.