Landgraafse Judith Weijers zondag in Geloofsgesprek

Geplaatst op: 09-10-2020

De eerste communie van haar kinderen was voor Judith Weijers uit Landgraaf het kantelpunt. Want daardoor laaide het vuur van haar geloof weer op en raakte ze steeds meer verbonden met andere activiteiten in haar parochie. Zondag vertelt Weijers erover in het KRO-televisieprogramma Geloofsgesprek.

Judith Weijers is een schoolvoorbeeld van de omgekeerde beweging: hoe kinderen hun ouders weer tot geloof brengen. Met alle gevolgen van dien, want ze werd actief in de plaatselijke kerk in Waubach, deed bestuurswerk, is nu lectrice en valt op als bezieler van allerlei groepen rond kerken in Landgraaf.

Weijers heeft een aanstekelijk geloof dat ze het best onder woorden brengt door de uitroep: “Wow!” En daar bedoelt ze mee: als jongeren andere jongeren kunnen vinden, als moeders anders moeders inspireren, dan kan het zomaar gebeuren dat het geloof mensen draagt in hun dagelijks leven.

Het Geloofsgesprek van Leo Fijen met Judith Weijers is zondag 11 oktober om 9.45 uur te zien op NPO2. Aansluitend wordt de eucharistieviering uitgezonden vanuit ‘haar’ kerk in Waubach.

Kijk het interview terug