Lees het zomernummer van De Sleutel

Geplaatst op: 18-06-2021

Deze week verschijnt het zomernummer van bisdomblad De Sleutel. In de coverstory deze keer uitgebreid aandacht voor Limburg als regio voor toerisme met meer diepgang: het religieus erfgoed, de vele kerken, kloosters, kruisen en kapellen in Limburg nodigen toeristen uit om ze niet alleen te bezoeken, maar ook wat dieper stil te staan bij de betekenis ervan. Diverse gemeentes presenteren zich als locatie voor bezinningstoeristen.

Verder in de rubriek Mijn Geloof een uitgebreid interview met varkensbroer en voormalig LLTB-bestuurder Toon van Hoof. De boerenbond bestaat dit jaar 125 jaar. De bond en de katholieke kerk zijn altijd nauw met elkaar verbonden geweest. Van Hoof heeft altijd geacteerd op het snijvlak van de agrarische wereld, de kerk en de samenleving. Nog steeds probeert hij deze drie met elkaar te verbinden.

Voordat hij ziek werd schreef bisschop Smeets vier verhalen waarin hij Sint-Jozef laat terugblikken op zijn bijzondere leven. Deze keer deel twee over het bezoek van Jezus aan zijn vaderstad Nazareth. Historica Vefie Poels dook in het bijzondere leven van Willem van Rossum, de pater redemptorist en rector van Klooster Wittem die eind 19e eeuw opeens naar Rome werd gehaald en daar de eerste Nederlandse kardinaal sinds de Reformatie werd, maar uiteindelijk toch weer in Wittem begraven werd. Poels schreef een vuistdikke biografie over hem.

Deze zomer zijn in Tegelen – eindelijk – de Passiespelen te zien. In een fotoreportage alvast een klein voorproefje. Verder belichten we weer een bijzonder kunstwerk, is er een selfie met Maria en in het kader van het Jaar van Sint-Jozef een interview met de ‘Biddende Vaders’ uit Maastricht.

Neem nu een abonnement op De Sleutel en ontvang voor € 29 het kleurrijke magazine vier keer per jaar in de bus. Vraag een gratis proefnummer aan. Wie direct een abonnement neemt, krijgt de nieuwe bundel columns ‘Geloof in de praktijk’ van Francis Keyers cadeau.

Vraag proefnummer aan/neem direct abonnement