Vrijdag 1 oktober

Lezing Academie Rolduc over Regula Pastoralis

Met een inleiding over de pastorale regel van Gregorius de Grote gaat op vrijdag 1 oktober het nieuwe seizoen van Academie Rolduc van start. Dr. Bernhard Hegge en Dr. Lambert Hendriks houden dan een gecombineerde lezing over het boek ‘Regula Pastoralis’ dat ze samen vertaalden. Het 1600 jaar boek verscheen begin dit jaar voor het eerst in het Nederlands. Paus Gregorius de Grote schreef het in de zesde eeuw, maar het is nog steeds waardevol voor christenen van de 21e eeuw.

Academie Rolduc is een lezingenreeks over onderwerpen op het snijvlak van religie en maatschappij. De lezingen worden gehouden op vier locaties in Limburg: Kerkrade, Maastricht, Sevenum en Venray. In totaal staan er voor komend seizoen twaalf lezingen gepland. Thema’s die aan de orde komen, zijn onder andere: Oosterse kerken, mensenrechten, de wereld na corona, wonderen en bijzondere Bijbelverhalen.

Naast de maandelijkse lezingen is er onder de vlag van Academie Rolduc een aparte cursus liturgische vorming, die zowel in Gulpen als in Venray wordt aangeboden. Deze reeks is half september begonnen en bestaat op beide plekken uit zes middagen van 13.00 uur tot 15.30 uur.

Bekijk programma Academie Rolduc vrijdag 1 oktober