Zaterdag 26 oktober

Lezing Sijn Fens over toekomst katholieke kerk in Nederland

Journalist Stijn Fens houdt op zaterdag 26 oktober de najaarslezing van de Kloosterboekhandel Wittem met als titel: 'Terug naar af - de schitterende toekomst van de katholieke kerk in Nederland'

Stijn Fens is eindredacteur ‘Levensbeschouwing Katholiek’ bij KRO-NCRV en dus verantwoordelijk voor de katholieke programmering van KRO-NCRV, waaronder o.a. Kruispunt, de wekelijkse eucharistieviering en de programma’s vanuit Rome met Pasen en Kerstmis. Hij functioneert voor meerdere media als Vaticaandeskundige.

Fens maakte in 2022 met anderen de historische documentaire ‘Adrianus, de Nederlandse paus - over het leven van Adrianus VI’ (Nederlandse paus in de 16e eeuw). Hij was ook jarenlang redacteur en columnist voor dagblad Trouw, met als aandachtsgebied de katholieke kerk. Hij is bij uitstek iemand die wat kan zeggen over de situatie van de (Rooms)katholieke Kerk  in ons land.

Tijd: 14.00-16.00 uur
Entree: € 10,-