Lezing kardinaal Eijk over Intelligent Design bij Academie Rolduc

Geplaatst op: 18-10-2019

In de lezingencyclus Academie Rolduc houdt kardinaal Wim Eijk vrijdag 25 oktober een lezing over intelligent design. Onder de titel ‘De nieuwe mens, schepsel of eigen Schepper?’ gaat de kardinaal in op ethische vragen rond manipulatie van het menselijk leven. Blijft het menselijk leven vergankelijk of maken nieuwe technieken het mogelijk om een nieuw soort mens te creëren?

Kardinaal Eijk is niet alleen aartsbisschop van Utrecht, maar ook theoloog en arts. Binnen de Nederlandse bisschoppenconferentie is hij referent voor medisch-ethische vraagstukken. Ook internationaal is hij staat bekend vanwege zijn kennis van medische ethiek en de bio-ethiek.

De lezing over intelligent design is de tweede in de nieuwe reeks lezingen van Academie Rolduc. De eerste bijeenkomst is vrijdag 20 september. Dan spreekt CDA-Tweede Kamerlid Martijn van Helvert uit Sittard over de verhouding kerk en staat.

Academie Rolduc is een lezingenreeks over onderwerpen op het snijvlak van religie en maatschappij.  De lezingen worden gehouden in Abdij Rolduc in Kerkrade en zijn voor iedereen toegankelijk. Deelname kost vijf euro per avond, ter plekke te voldoen. De lezing van kardinaal Eijk begint om 19.00 uur. Aanmelden vooraf is gewenst en kan via mail.