Lezingen Academie Rolduc op drie locaties

Geplaatst op: 24-09-2020

De lezingencyclus Academie Rolduc start weer. Nieuw is dat deze dit seizoen op drie locaties wordt gehouden: in Kerkrade, in Maastricht en in Venray/Sevenum. De eerste avond is op vrijdag 2 oktober in Rolduc.

Er staan voor dit seizoen veertien lezingen gepland. Sommige worden op meer locaties gegeven, waardoor belangstellenden minder hoeven te reizen. Zoals elk jaar is er weer een keur aan interessante sprekers gevonden over uiteenlopende onderwerpen op het snijvlak van kerk en samenleving.

Rode draad door de lezingen van dit seizoen is – hoe kan het anders – de coronapandemie. Hoe heeft deze de samenleving veranderd? Welke existentiële vragen laat zo’n pandemie ons stellen? Hoe kan de kerk hiermee omgaan? Hoe is het om corona van dichtbij mee te maken? Deze en nog tal van andere onderwerpen komen aan bod in het nieuwe seizoen van Academie Rolduc.

Bekijk het volledige programma van Academie Rolduc 2020/2021