Marthoma Alexander in India tot priester gewijd

Geplaatst op: 16-07-2024

Kapelaan Marthoma Alexander van Venray is donderdag 25 april in India tot priester gewijd. Dit gebeurde in het aartsbisdom Trivandrum in de Indiase deelstaat Kerala, waar Marthoma vandaan komt. Hij heeft de afgelopen jaren zijn opleiding tot priester gevolgd aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Vorig najaar werd hij in Roermond tot diaken gewijd. Sindsdien werkt hij in het parochiecluster in Venray.

In bijzijn van zijn familie en diverse belangstellenden uit Limburg werd de 30-jarige Marthoma Alexander in de Sint-Josephkathedraal in Trivandrum samen met nog vijf andere kandidaten tot priester gewijd. Op de foto is te zien hoe hij door zijn ouders naar het altaar wordt begeleid. Na de feestelijkheden rond de wijding komt kapelaan Alexander terug naar Limburg. Hij blijft werken in het cluster van Venray. Daar draagt hij op 19 mei zijn eerste mis op in de Grote Kerk.

Op zaterdag 16 juni worden in de kathedraal in Roermond twee andere diakens tot priester gewijd.