Stichting Munsterkerk 800 schrapt alle activiteiten

Geplaatst op: 04-05-2020

Met pijn in het hart heeft het bestuur van Stichting Munsterkerk 800 moeten besluiten om alle activiteiten in het kader van het 800e bestaansjaar van de Munsterkerk te annuleren. De ontwikkelingen rondom COVID-19, de maatregelen van de overheid en de nog te verwachten veiligheidsvoorwaarden voor evenementen, maken dit volgens voorzitter Herman Kaiser tot de enige juiste - maar ook pijnlijke - keuze.

“De veiligheid van iedereen betrokken bij Munsterkerk 800, evenals gasten en publiek, gaat voor alles,” aldus Kaiser. Programmaonderdelen verplaatsen naar een later stadium, of zelfs volgend jaar, is volgens de stichting afhankelijk van te veel factoren. Daarom is ervoor gekozen om het jubileum helemaal te schrappen. Dit geldt voor alle culturele en religieuze evenementen in het kader van 800 jaar Munsterkerk.

Omdat de 800-jarige kerk een belangrijk plek in de binnenstad van Roermond blijft houden, wil de Stichting Munsterkerk800 iedereen in de gelegenheid stellen de persoonlijke genegenheid voor de jubilerende Munsterkerk te laten blijken. De komende tijd bereidt de stichting een plan voor om de bestaande website en social mediakanalen te transformeren tot een online-platform voor de Munsterkerk. Kaiser: “Mensen kunnen op Open Munsterplein Online hun teksten, foto’s en films posten over alles wat hun dezer dagen bezighoudt.