Najaarseditie De Sleutel verschenen

Geplaatst op: 21-09-2023

Deze week valt bij alle abonnees van het bisdomblad De Sleutel de najaarseditie in de bus. De 19-jarige Lianne Christ uit Echt vertelt daarin waarom ze voor een jaar als missionaris wordt uitgezonden naar Cambodja: “Geloven is liefdevol naar mensen kijken.” Verder een reportage over parochies in Limburg die familiemissen ontdekt hebben. “Het is heel leuk om te zien dat de kerk goed vol zit met alle generaties,” aldus een van de enthousiaste pastoors.

Diocesaan administrator Mgr. René Maessen heeft de rol van columnist van oud-bisschop Harrie Smeets overgenomen en gebruikt deze om de zieke bisschop te bedanken voor zijn inzet voor het bisdom. In een achtergrondverhaal worden vervolgens zes belangrijke vragen over de vacante bisschopszetel beantwoord. De Sleutel blikt ook terug op de Wereldjongerendagen en op de uitvoering van Dagboek van een Herdershond in Sittard.

Verder aandacht voor Wereldmissiemaand, de synode in Rome en het uitgebreide aanbod van nieuwe cursussen voor kerkkoren en zangers. En we blikken vooruit naar Allerzielen met een reportage over de urnenhof in de voormalige Bernadettekerk in Sittard. Dit en nog veel meer in de nieuwe uitgave van De Sleutel, het magazine over geloof en leven in Limburg.

De Sleutel verschijnt elk kwartaal. Een jaarabonnement kost € 29,-. Vraag een gratis proefnummer aan of neem direct een abonnement

Meer info https://www.bisdom-roermond.nl/desleutel