Najaarsuitgave De Sleutel verschijnt

Geplaatst op: 22-09-2022

Als alles wegvalt, zoals in een gevangenis, blijft alleen God over. Tot die ontdekking kwam justitiepastor Margreet Sanders. Ze schreef een boek over hoe jongeren in de gevangenis met hun geloof omgaan. Sanders vertelt erover in een uitgebreid interview met het magazine De Sleutel, waarvan de nieuwe uitgave in het weekeinde van 24/25 september verschijnt.

In de opmaat naar Allerzielen staat het bisdomblad ook uitgebreid stil bij kerkelijke uitvaarten. De afgelopen jaren is er veel veranderd in uitvaartrituelen. “Maar de kerkelijke uitvaart is nog steeds heel krachtig,” zegt vicaris Ed Smeets voor liturgie en kerkmuziek. “We halen niet alleen herinneringen op aan de overledene, maar bieden ook perspectief op eeuwig leven. Dat mogen we als Kerk best hardop zeggen.”

In zijn column gaat bisschop Harrie Smeets in op het thema ‘Goddelijke Voorzienigheid’ naar aanleiding van twee bezoeken aan Franse kloosters afgelopen zomer. In de rubriek ‘Kerk in uitvoering’ wordt de Neocatechumenale Weg voorgesteld. De beweging, die nu een jaar of twintig in Limburg actief is, wil mensen het doopsel laten herontdekken. Verder aandacht voor een expositie over Franciscus van Sales in Simpelveld, de restauratie van het Dalheimer Kruis in Roermond en het is dit jaar 75 jaar geleden dat in Maastricht een groot Mariacongres plaatsvond.

Dit en veel meer in de nieuwe editie van De Sleutel, het magazine over geloof en leven in Limburg. Nog geen abonnement? Voor €29 valt het bisdomblad viermaal per jaar in de bus. Vraag een gratis proefnummer aan of neem direct een abonnement. Nieuwe abonnees krijgen een exemplaar van het boekje ‘Getuigen van de Verrijzenis’ van bisschop Smeets cadeau.