Emeritus-pastoor Nic van Stiphout overleden

Geplaatst op: 24-09-2020

In Roermond is afgelopen maandag (21 september) oud-pastoor en oud-rector Nic van Stiphout overleden. Hi was onder meer pastoor van Guttecoven en Melick en rector van Huize Watersley in Sittard. Emeritus-pastoor Van Stiphout is 89 jaar geworden.

Nicolaas Johannes Maria van Stiphout werd op 29 mei 1931 in Helmond geboren. Hij werd op 22 maart 1958 tot priester gewijd. Met ingang van 31 juli 1958 werd hij benoemd tot leraar aan het Bisschoppelijk College in Roermond en met ingang 1 oktober 1960 werd hij tevens assistent in de parochie O.-L.-Vrouw van Altijddurende Bijstand in Roermond.

Met ingang van 1 oktober 1976 werd Van Stiphout benoemd tot pastoor van de parochie H. Nicolaas in Guttecoven. Dit bleef hij tot 22 maart 1981 en met ingang van die datum werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Andreas in Melick. Op 1 oktober 1985 werd hij benoemd tot rector van Huize Watersley in Sittard, Uit deze functie kreeg Van Stiphout op 1 oktober 1995 eervol ontslag, waarna hij vervroegd met emeritaat ging.

De uitvaartdienst wordt in besloten kring gehouden op dinsdag 29 september in de parochiekerk van de H. Sebastianus in Herkenbosch. Aansluitend wordt hij begraven op de Natuurbegraafplaats Bergerbos te St.-Odiliënberg.