Nieuw seizoen lezingen Academie Rolduc

Geplaatst op: 16-09-2022

Academie Rolduc begint op vrijdag 30 september aan een nieuw seizoen. Tot juni volgend jaar worden er maandelijks lezingen rond actuele thema’s aangeboden in Kerkrade, Maastricht en Sevenum/Venray.

De eerste bijeenkomst vindt plaats op 30 september in Abdij Rolduc. Hulpbisschop Everard de Jong spreekt dan over de synodale weg, het internationale proces over de toekomst van de Kerk. Andere thema’s die aan bod komen zijn: pater Karel, oorlogsrecht, vluchtelingen, Theresia van Lisieux en de oosterse Kerken.

Alle lezingen zijn afzonderlijk te bezoeken. Deelname kost vijf euro per avond, ter plekke te voldoen. De lezingen van Academie Rolduc beginnen steeds om 19.00 uur of 19.30 uur en zijn voor iedereen toegankelijk.