Vanaf donderdag 5 september

Nieuwe alpha-cursus in Roermond-Oost

Op 5 september start in de H.-Hartkerk in Roermond weer een Alpha-cursus. Dit is een serie van ongeveer tien bijeenkomsten, waarin je samen met anderen het christelijke geloof ontdekt. Een avond bestaat altijd uit drie onderdelen: een gezamenlijke maaltijd, een inleiding over een thema over het christelijk geloof zoals: "Wie is Jezus?" of "Bidden, waarom en hoe?" en drie: een kleine groep, waarin we doorpraten over dat onderwerp en je al je vragen kunt stellen en natuurlijk je mening kunt delen.

Alpha bestaat al meer dan 30 jaar en wordt wereldwijd in alle kerken op dezelfde manier en met dezelfde inhoud gegeven. Alpha heeft bewezen een aansprekend middel te zijn voor mensen met levensvragen omdat ze die bij Alpha in alle vrijheid mogen onderzoeken. Voor mensen die al de keuze gemaakt hebben om Jezus te volgen blijkt Alpha een middel dat hun geloof verdiept. 92% van de mensen die in Nederland een Alpha hebben gevolgd, geven aan dat Alpha een (zeer) positieve invloed heeft gehad op hun geloof en leven.

Benieuwd? Schuif dan vanaf 5 september aan. Die avond is er een introductieavond: ‘Is er meer?’ Aanmelden kan ook nog de weken erna, tot 3 oktober. Aanmelden en meer informatie via de website: https://alpha-cursus.nl/  Of stuur een mailtje naar: Alpha-Roermond@outlook.com