Nieuwe benoeming kapelaan Danny Horsch in Thorn

Geplaatst op: 30-06-2024

De weleerwaarde kapelaan Danny Horsch wordt met ingang van 1 oktober benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie Emmaüs in Thorn en omgeving. Hij is nu nog kapelaan in de parochiefederaties Maasdorpen en Horst-Sevenum. Dat is dit weekeinde in de betreffende parochies bekendgemaakt.

In Thorn volgt Horsch kapelaan Francis Sahayam op, die onlangs een nieuwe benoeming in Schinnen en omgeving heeft gekregen. Kapelaan Danny Horsch (41) komt uit Landgraaf. Na een carrière in het bedrijfsleven volgde hij de priesteropleiding aan het grootseminarie Rolduc. Hij werd in 2021 tot priester gewijd. Sindsdien hij werkte hij voor twee samenwerkingsverbanden van in totaal 21 parochies in het dekenaat Horst. In Thorn wordt hij benoemd voor de parochies H. Michaël (Thorn), H. Medardus (Wessem), H. Margarita (Ittervoort), H. Lambertus (Neeritter), H. Jacobus de Meerdere (Hunsel), H. Stefanus (Heel) en H. Martinus (Beegden).