Benoemingen bisdom Roermond: Schinnen en Vaals

Geplaatst op: 23-06-2024

De volgende personen in het bisdom hebben een nieuwe benoeming en/of eervol ontslag gekregen:

Dekanaat Schinnen

De weleerwaarde kapelaan Francis Sahayam is benoemd tot kapelaan van de parochiefederatie van Schinnen, Puth, Oirsbeek en Doenrade. Kapelaan Sahayam is nu nog actief in de federatie Emmaüs in Thorn en omgeving. De benoeming is dit weekeinde in de betreffende parochies bekendgemaakt.

Kapelaan Sahayam is 33 jaar. Hij komt oorspronkelijk uit India. Hij volgde zijn priesteropleiding aan het grootseminarie Rolduc in Kerkrade. Twee jaar geleden werd hij tot priester gewijd. Sindsdien werkte hij als kapelaan in de acht parochies van de federatie Emmaüs rond Thorn. In zijn nieuwe functie wordt hij kapelaan van de parochies H. Dionysius in Schinnen, H. Petrus Canisius in Puth, H. Lambertus in Oirsbeek en H. Jozef in Doenrade.

Dekenaat Gulpen

De benoeming van de zeereerwaarde heer René Pisters tot pastoor van de parochiefederatie Vaals wordt ingetrokken. Voortschrijdend inzicht heeft ertoe geleid dat pastoor Pisters vanaf heden niet meer beschikbaar is voor de functie. Het bisdom, het kerkbestuur en de pastoor zijn in onderling overleg tot deze conclusie gekomen. Zowel voor de federatie Vaals als voor pastoor Pisters wordt naar een nieuwe benoeming gezocht.