Nieuwe cursus over liturgische tradities en volksgebruiken

Geplaatst op: 13-09-2024

De liturgie van de Kerk kent tal van tradities en volksgebruiken: processies, wierook, zegeningen, driekoningenkoeken, Hubertusmarkten en ijsheiligen. Waarom bestaan deze tradities en wat hebben ze met ons geloof in Jezus Christus te maken? Daarover gaat ‘liturgische vorming’ die dit jaar op zes Gulpen en Venray wordt gegeven. Op beide plaatsen worden op zes zaterdagmiddagen de achtergronden en betekenis van deze tradities besproken.

De cursus liturgische vorming is een van de vormingsbijeenkomsten die de Sint-Gregoriusvereniging en de Dienst Liturgie en Kerkmuziek van het bisdom dit seizoen aanbieden. Er is ook een cursus voor lectoren, een inspiratiemiddag over de missie van de kerkmuziek, een cursus onderhoud en beheer van kerkorgels en vijf bijeenkomsten stemvorming voor koorzangers.